Sunday, September 20, 2015

Batu nisan sepanjang jalan

Salam =)



Masa aku kecik-kecik, aku ingat batu tanda ni adalah batu nisan.

"Banyaknya orang meninggal tepi jalan." aku berfikir.

Kemudian waktu kelas Pendidikan Islam, ustaz kata setiap kali melintas kawasan perkuburan atau batu nisan, beri salam dan sedekahkan al-Fatihah.

Contohnya batu nisan di atas; aku akan beri salam dan sedekahkan Al-Fatihah pada Muadzam Shah yang telah meninggal pada tahun 1995 pada usia 75 tahun. Begitulah aku membacanya, begitu...pelik betul pemikiran budak 6-7 tahun. KBAT sangat. *mata ke atas tangan ke bahu*

Anda bayangkan berapa kali aku beri salam dan baca Al-Fatihah setiap kali on the road. Baca Al-Fatihah pun lintang-pukang lagi.

Dah besar sikit baru aku tau tu tanda jalan. Aku figure out sendiri. 

Share:

0 comments:

Post a Comment

Anda nak komen? PILIHAN BIJAK! Sila, sila....