Monday, February 11, 2013

Paging for Sarawak Bloggers by Vee

Salam alaykum =)

(hoi! segmen lagi?) 

Yup. Aku nak tolong promosikan segmen anjuran Cik Vee ni.

Baik, segmen kali ni tujuan utamanya ialah untuk kumpulkan semua bloggers Sarawak. Baik, ni ada pengkhususan sikit, iaitu HANYA UNTUK BLOGGERS SARAWAK sebab:


  • senang nak buat gathering atau apa-apa event macam dak bloggers kat Semenanjung nuh buat. Memang ada sesetengah tu yang invite tapi memandangkan kita kat Sarawak jadi agak susah la nak pergi kan. Kalau tiket flight tu RM1 rasanya semua event kompom ada muka aku. (minah sosial. heh. acah je)
  • untuk dimasukkan dalam senarai bloglist Cik Vee . 
  • berkenal-kenalan dan kongsi idea. 
Jadi untuk tu, silalah join sekiranya anda blogger Sarawak, atau berasal dari Sarawak. Support segmen orang kita =)


Entri ni tidak ditulis dalam bahasa Sarawak sebab aku faham orang Sarawak ada pelbagai etnik, pelbagai bahasa, jadi ada yang tak faham bahasa Sarawak (kamek, kitak, sik , sia, sinun etc) sebab bahasa ni hanya banyak dipakai di kawasan Miri, Bintulu, Kuching, Samarahan dsb, itu pun ada pelbagai dialek ikut masyarakat setempat. Macam tempat aku, Lawas, pakai bahasa Kedayan, a fusion of Sabah + Brunei. Jauh beza bunyinya dengan bahasa Sarawak walaupun masyarakat Sarawak. 

Share:

3 comments:

  1. thnx for giving such an impressive comments at my blog.i really appreciate your views :)
    thats really shows that ure not part of the "listen" society :)

    ReplyDelete
  2. Hei2.....akhir bulan dua ni.....saya and kwn sekelas akan ke IPG Batu Lintang....stay sana dua hari...ade lawatan ke sekolah seni ni kucing....hehe

    ReplyDelete
  3. http://sweetdiaryoflieyn.blogspot.com

    ReplyDelete

Anda nak komen? PILIHAN BIJAK! Sila, sila....