Sunday, July 22, 2012

JOM JOIN GIVE AWAY EDY

Salam alaykum =)

Hirup udara segar Ramadhan hari ketiga! Alhamdulillah...ana puasa lagi.

Okeh. lepas masuk segmen Bloglist Ramadhan en Billy, aku dh jumpa banyak blogger...dan banyak segmen dan GA baru. nyahahaha~ *muka internet addict*

Jadi ini seorang adik blogger yang baru buat first GA. Harus ikut ni. Jom join sekali!



Okey fakta menarik tentang blogger ini ialah ... ok ye menarik untuk aku je kot ialah kami sama profession! We're both teacher to-be! Budak IPG atau UPSI aku tak pasti tapi firasat aku cakap budak IPG..hmm. Hi adik junior! Kalau nak mintak nota gtau je ye. heheh.

Memandangkan aku baru dengan blog ni, jadi tak jauh la aku explore blog dia. Banyak entri yang catchy2, tapi dalam bebanyak tu aku suka yang ini:

murid boleh bawak fone ke sekolah...ape kesannya


nampak sungguh copy dan paste. heheh.

sebab aku pun risau tahun depan nak praktikum. Sengal la nak kawal budak2 pasni. Takde kerja lain la kompom tebuk wifi sekolah pastu on9 12 jam *12 jam masa diorang di sekolah* Silap2 ada yang buat bisnes lagi. wuih. ko jangan, budak2 sekarang tak boleh dijangka. 

Thumbs up untuk komik tu. Sat lg share kat FB. Aku sengih sorang2 bab brand henpon budak lagi canggih dari cikgu punya tu. Sebab teringat kat kakak aku.

Budak : Henpon cikgu ni ka?
Kakak : A'ah.
Budak : Samala macam saya punya...

Btw, baca komik seterusnya kat blog edy. =D

Baiklah, nak bagi cadangan untuk edy lukis something? Aku ada tertengok satu pic by Oh! Lawak kat FB, tapi dia tulisan je. Apa kata edy lukis comic strip tentang ni.

2013 : Budak boleh bawa henpon ke sekolah
2014 : Guru tak perlu bagi kerja rumah
2015 : Peperiksaan utama dimansuhkan jadi tiada.
2016 : Sekolah2 dirobohkan jadi funfair.
2017 : Semua budak jadi bodoh.

 Agak radikal jugak idea tu, tapi tak mustahil kan? Asyik nak bagi semua benda senang. Walhal kesusahan tu la yang banyak memanusiakan orang. Tengok kerusi rotan; walaupun asalnya keras, tapi tak mustahil pun dibentuk jadi kerusi yang cantik-cantik dan tahan lama.
Asal pembuatnya mahir je. *dush kena kat aku sedas*

Btw, jom join GA ni sekali. Menang kalah tak kisah, asal GA ni meriah. Kita sokong rakan2 blogger kita.

nota kaki | 
InsyaAllah aku akan usaha jadi pendidik dan murabbi yang baik. Kalau nak mengukir kayu, pahatnya kenalah ditajamkan dulu kan?


Share:

2 comments:

  1. eeehhe time kasih sudi join.ehhehe
    selamat berbuka

    ReplyDelete
  2. hehehe lawak l;a gaye menulis.sangat jujur.haha
    edy budak IPG.ehhehe mmg nak nota.hehehehe

    TERIMA KASIH
    KERANA SUDI JOIN DAN MENYOKONG 'MY FIRST GIVE AWAY'
    -sangat hargai idea anda-

    intai entry ni untuk menilai

    SALAM BLOGGER ikhlas daripada EDY

    ReplyDelete

Anda nak komen? PILIHAN BIJAK! Sila, sila....