Saturday, September 22, 2012

Belek-belek diari lama =)

Salam alaykum =)

Hari ni aku buka laci dan baca balik diari yang aku start tulis awal tahun 2008 dulu masa nak SPM. =)) lawak la weh bila baca balik. aku sibuk ingat balik orang2 yang namanya aku tulis dalam diari tu..skandal2 masa sekolah menengah dulu lepas balik dari kem2 motivasi, aktiviti di sekolah, aktiviti harian di asrama..kawan2 etc. Precious sungguh kenangan tu, walaupun so many typos yang teenagers slalu buat, like 'laAA...', 'fwenz', 'bcoz', 'juz' etc haha tapi aku puas hati sebab aku boleh look back apa yang dah jadik kat aku once upon a time, how I was so very different masa tu, budak skolah lagi kan. Banyak benda aku cerita, yang aku rasa macam nak spillkan kat orang pun ada, xtahan gelak sensorang tapi kang malukn diri sndiri pulak kan. hihi. 

Apa2 pun pada anda yang simpan diari mcm aku, tahniah anda bertuah sbb when you look at that old you, rasa nostalgik tau, rasa nak nangis pun ada. Mungkin dulu aku rasa hidup aku tak best mana pun tapi bila baca balik cerita dalam diari aku, I had great fun remembering and reminiscing every single thing yang aku tulis. Which means, hidup aku sangat menyeronokkan! Alhamdulillah, Allah bagi warna pada hidup hamba-Nya. Terharu pulak kan.

 Aku rasa nak continue tulis tapi sekarang macam tak menyempat-nyempat nak buka laci ambik diari dan pen pastu duduk dan tulis apa yang jadi hari ni. Mungkin just daily basis kinda thing tapi suatu hari nanti akan jadi kenangan manis =) Macam kisah masa aku sakit perut pastu kawan aku concern dan bagi panadol & biskut tiger. Benda biasa, tapi aku senyum lebar lepas ingat siapa yang bagi tu. Pasni nak singgah FB and say hi . Tetiba kan. hehe. 

Aku nak simpan la diari ni. The one and only diary sepanjang 21 tahun aku hidup kot. Nasib baik aku tak simpan semenjak aku sekolah rendah, kalau ye memang aku dah gelak tak ingat dunia kot baca cerita diri sendiri masa zaman hingusan. Cerita zaman tulisan tak berapa nak betul tu mesti lagi kelakar kan? Dengan grammar error dan spelling checknya lagi. haha. Yang penting tulisan aku kat diari kulit *oouuww diari sophisticated haha* i mean diari kulit-tiruan hitam tu, sangatlah cantik dan mysteriously selalu berubah kecik besar kecik besar...wallaweh kagum dengan diri sendiri haha. Yang penting aku sangat bahagia dengan diari ni. =))

Now I understand why people kept their diary in beautiful boxes, secure and safe because:
- it's SECRET and CONFIDENTIAL *but I just spilled some. haha. xla, just general ideas; and
- it's very, very PRECIOUS. Very.

tadaaaaahhh!! PERSONAL tau. haha. skema sungguh diari aku hihi. btw taken from webcam so it's...horrible. yeah. =_="


"Dear buku hitam, 
kita mulakan usrah kita dengan sengihan yang penuh unsur-unsur kambing. Ngeee~~"
Oh.My. XD
Share:

1 comment:

  1. saya semangat tulis diri time buku diari tu masih baru jark. Law dah lama, malas dah saya nak tulis.. hahah

    ReplyDelete

Anda nak komen? PILIHAN BIJAK! Sila, sila....